Klant- en medewerkersonderzoek: de brandstof voor jouw marketing

Waar gaat deze training over?

Tevreden klanten en medewerkers zijn essentieel voor elk bedrijf. Maar weet jij wat jouw klanten en medewerkers willen? Met de juiste inzichten verbeter je de tevredenheid en dat betekent betere bedrijfsresultaten voor jou!

Een klanttevredenheidsonderzoek – ook wel KTO genoemd – brengt de tevredenheid, loyaliteit en ervaringen van klanten in kaart. Je kan waardevolle informatie verzamelen over hoe klanten denken over je producten, diensten en medewerkers. Welke punten worden door klanten gewaardeerd en waar liggen de pijnpunten.

Waarom?
– Tevreden klanten lopen minder snel weg.
– Tevreden klanten genereren gemiddeld meer omzet.
– Tevreden klanten dragen eerder nieuwe klanten aan en praten meer over je.

Als werkgever wil je meer dan alleen weten of je medewerkers tevreden zijn. Je wil inzicht krijgen in de motivatie, bevlogenheid en loyaliteit van je medewerkers. Met een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) stel je deze inzichten vast.

Het in kaart brengen van alle inzichten is slechts de eerste stap. Het hogere doel is uiteindelijk om de relatie te verbeteren en te zorgen dat ze positief over je praten!

Kortom, met deze training kun je klanttevredenheid en medewerkerstevredenheid naar een hoger niveau tillen!

Meer informatie

Resultaat na deze training
Je weet waarom een KTO en MTO zinvol is, je kent de verschillende methoden van onderzoek doen en wat relevante thema’s zijn voor een KTO en MTO. Je weet hoe je de Net Promotor Score (NPS) succesvol inzet en hoe je inzichten krijgt waar je écht iets mee kan.
Voorkennis
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.
Tijdsinvestering
De tijd die je voor deze CLASS nodig hebt is ongeveer 2,5 uur.
Locatie en deelname
Deze class is hybride. Je kunt dus fysiek aanwezig zijn bij BRIGHTN op kantoor of online deelnemen. Geef je voorkeur aan bij de aanmelding. We kunnen geen garanties geven. Wanneer er teveel fysieke aanmeldingen zijn, is het op basis van volgorde inschrijving.
Afronding
Er zal geen certificaat worden uitgereikt na afloop.
Vervolg
Wil je nog meer leren over onderzoek? Geef het bij ons aan.

Deelnemen?

Members van BRIGHTN
Heb je een membership bij BRIGHTN? Dan kun je deze CLASS bijwonen. Hiervoor hoef je geen credits in te leveren.
Professionals zonder membership
Marketeers of communicatie professionals die nog geen membership hebben kunnen eenmalig een wildcard aanvragen voor gratis deelname. Scroll naar beneden voor het aanvraagformulier.
Over de trainer
Roel
Roel is eigenaar van Askemo. Zakelijke samenwerkingen worden vaak beoordeeld op harde, rationele zaken. denk aan: budgetten, deadlines en andere KPI’s. Mijn ervaring is juist dat scheurtjes ontstaan door sluimerende sentimenten. Daarom ben ik gestart met askemo. Op een laagdrempelige en effectieve manier meten van sentimenten, met als doel om continu te optimaliseren.

Rob de Groot 

Rob is de eigenaar van Raaker. Raaker is een strategisch marketingadvies bureau gespecialiseerd in mond-tot-mondmarkerting.

"Elke dag een klein beetje beter"

Andere trainingen