Adverteren via Meta Ads als een pro

Leer adverteren via Facebook en Instagram als een pro

Adverteer je op Facebook of Instagram en wil je graag alle ins en outs weten? Wil je altijd de juiste campagnestrategie kiezen en vooraf goed in kunnen schatten wat het effect gaat zijn en welk budget je nodig hebt? Dan is deze meerdaagse workshop wat voor jou.

Meer informatie

Resultaat na deze workshop
Na afloop kun jij geheel zelfstandig een goede campagnestrategie bepalen, richt je de campagne in een handomdraai in en weet je precies aan welke knoppen je moet draaien om de resultaten te verbeteren.
Voorkennis
Je dient minimaal de basis te kennen. Vergelijkbaar met de inhoud van de workshop over basics van Meta advertising. Voor deze training is het handig als je al adverteert via Meta, maar graag je kennis wilt verdiepen.
Tijdsinvestering
Voor de drie workshops heb je minimaal 12 uur nodig. Met het huiswerk heb je ook nog zo'n 20 uur werk. Let wel: je gaat campagnes maken die direct van toegevoegde waarde zijn voor jouw bedrijf. Learning by doing!
Locatie en deelname
Deze workshop is fysiek bij ons op kantoor in Uden. Er kunnen maximaal 10 deelnemers meedoen. Het minimaal aantal deelnemers is vijf.
Afronding
Na afloop ontvang je een certificaat.
Vervolg
Een logisch vervolg is deelname aan de tweemaandelijkse social advertising intervisies in ons BRIGHTN LAB. Eventueel zou je na deze workshops ook het officiële Meta certificaat kunnen gaan halen.

Programma

Voordat we kunnen beginnen aan deze opleiding tot Meta Ads Specialist moeten we zorgen dat de basis staat. Dat de randvoorwaarden kloppen. Daarom krijgt iedereen huiswerk. Voor de één is dit zo klaar, omdat alles al goed staat. Voor de ander vergt het wat meer werk. Uiteraard zorgen wij voor uitleg en staan we paraat bij vragen.

Dit zijn de vragen die in de huiswerkopdracht moeten worden beantwoord:

  • Is je account gereed?
  • Wat wil je gaan promoten, wat is je aanbod?
  • Wat is het budget?
  • Wanneer ben je tevreden met de campagne?

Module 1: strategie

Met zo maar wat doen kun je soms geluk hebben. Maar vooraf goed nadenken hoe je jouw doel gaat behalen, zal op de lange termijn meer effect hebben. Daarom starten we met het uitwerken van een campagne strategie. Geen dik document, maar concreet en liefst op 1 A4’tje. Wij zorgen voor de uitleg en een format, jij werkt hem uit.

Module 2: Campagneplan

We love it when a plan comes together!

Een strategie is goed, maar een plan zorgt ervoor dat de strategie uitgevoerd wordt. Vooraf goed nadenken hoe je campagne eruit komt te zien. Hoe verdeel je het budget, wat is je doelgroepsegmentatie en hoe is je campagne opgebouwd. Allemaal op basis van het SEE, THINK & DO-model van Google.

Deel 1: Creatives 

Oke, je stategie klopt. Je hebt een goed plan. En dan? Dan komt het allerbelangrijkste: een goede advertentie. Pakkende tekst, opvallend beeld, oftewel: stop met scrollen! Dat is wat je advertentie moet doen. Wist je dat het succes van een campagne voor 70% wordt bepaalt door de ‘creative’? Zorg dus dat die goed is!

Je leert wat de verschillende plaatsingen en formaten zijn, met welke tooling je kunt werken en uiteraard best practices voor de inspiratie.

Deel 2: Campagne setup

Yes, nu is het zover. Alles staat klaar om de campagne te starten. En dat gaan we in een workshop samen doen. Ieder gaat voor zich met zijn of haar campagneplan aan de slag. BRIGHTN ondersteunt waar nodig. En heb je even geen inspiratie? De andere members denken met je mee.

De campagne loopt inmiddels zo’n twee weken. Hoe zijn de resultaten? Wat kunnen we doen om deze te verbeteren? In deze workshop leer je waar je op moet letten, wat de stelregels zijn van een goed presterende campagne en aan welke knoppen je kunt draaien om de resultaten te verbeteren.

Om de maand hebben we een intervisie moment met andere members die ook met Meta Ads bezig zijn. Dit is de manier waarop we continu opvolging geven op datgene wat je in deze opleiding leert. Van en met elkaar leren.

Deelnemen?

Members van BRIGHTN
Heb je een membership bij BRIGHTN? Dan kun je deze SKILL workshop bijwonen. Dit kost je 3 credits.
Professionals zonder membership
De workshops zijn alleen voor members. Deelnemen? Scroll naar beneden om te bekijken hoe je member kunt worden.
Over de trainer

Roel Bijvelds is al sinds 2011 werkzaam als social media marketeer en adverteert al meer dan 10 jaar via Facebook en later Instagram. 

Andere trainingen