Waar gaat deze workshop over?

Wil je graag de basics leren van het adverteren via Facebook en Instagram? Dat leer je in deze korte workshop waar we ook direct een simpele campagne live gaan zetten. Dus naast wat theorie ook direct zelf aan de slag! 
Deze workshop is voor iedereen geschikt die geen of weinig kennis heeft over het adverteren via Meta Ads. Dit is de voorbereidende workshop op de SKILL Meta Ads Specialist. 

Wat ga je leren?

  • Resultaat na deze workshop
    Je bent op de hoogte van alle mogelijkheden van het advertentienetwerk van Meta. Je kent de verschillende plaatsingen, weet welke type content je kunt adverteren en wat de meest bekende regels zijn rondom het adverteren via Meta ads.
  • Voorkennis
    Je hoeft geen voorkennis te hebben over Meta Ads. Kennis van Facebook en Instagram is wel gewenst.
  • Tijdsinvestering
    De tijd die je voor deze workshop nodig hebt is ongeveer 3 uur.
  • Locatie en deelname
    Deze workshop is fysiek. Er kunnen maximaal 10 deelnemers meedoen.
  • Afronding
    Na afloop ontvang je een certificaat.
  • Vervolg
    Hierna kun je doorstromen naar de SKILL Meta Ads Specialist.

Wat kun je verwachten:

  • Tijdens deze workshop behandelen we onder andere deze onderwerpen:
  • De randvoorwaarden als je wil adverteren via Facebook en Instagram
  • De verschillende plaatsingen en advertentietypen
  • Het algoritme en de pixel
  • Mogelijke advertentiedoelen
  • Mogelijkheden (en onmogelijkheden) van targeting
  • De advertentievoorwaarden waar je rekening mee dient te houden
  • En als afsluiter gaan we zelf een simpele campagne online zetten.

Wordt gepland bij voldoende aanmeldingen!

4.5 “Voor mij was BRIGHTN echt een lichtpuntje. Ik werk nu voor meerdere werkgevers en dat is de afwisseling die ik zocht. Daarbij is het mega leerzaam én kan ik mijn eigen leerpad richting geven.” Jesse Member bij CirculWare & Raaker
4 Dankzij BRIGHTN ben ik veel bewuster bezig met mijn ontwikkeling en mijn doelen, zij ondersteunen mij hierbij door persoonlijke trainingen / workshops aan te bieden en elk kwartaal even stil te staan bij mijn vooruitgang. Het is ook waardevol om deel uit te maken van een netwerk van marketing- en communicatieprofessionals, om elkaar te helpen en inspireren! Fenne Member bij van den Heuvel & SLB Group
5 Onwijs fijn om met like-minded mensen adviezen en ideeën te kunnen delen. Een soort vriendengroep waarmee je over werk kunt sparren! Twan Member bij Instra & Caromi

Let’s meet de trainer

Roel Bijvelds adverteert al meer dan 11 jaar via Facebook en Instagram, dus hij kan je alles vertellen over de mogelijkheden van Meta Ads

Veel gestelde vragen

Opkomende trends zoals gepersonaliseerde marketing, AI voor klantenservice, en influencer marketing stellen bedrijven in staat hun doelgroep effectiever te bereiken. Door deze technologieën te integreren, kunnen bedrijven een meer op maat gemaakte en authentieke merkervaring bieden, wat leidt tot betere klantbetrokkenheid en -loyaliteit.

De effectiviteit van een marketingcampagne kan gemeten worden door gebruik te maken van Key Performance Indicators (KPI’s) zoals Conversieratio, Return on Investment (ROI), Cost per Acquisition (CPA), en Engagement Rate. Deze KPI’s bieden inzicht in de prestaties van de campagne, van het aantrekken van bezoekers tot het omzetten in klanten en de interactie met de content. Het kiezen van de juiste KPI’s hangt af van de specifieke doelen van de campagne. Regelmatige analyse van deze KPI’s is essentieel voor het optimaliseren van toekomstige marketinginspanningen.

Ja, ook met een eigen marketeer kun je profiteren van een BRIGHTN membership. Hij of zij sluit(en) aan bij BRIGHTN en worden direct onderdeel van onze community. Wij ondersteunen jouw marketeer(s) daarna met trainingen en strategisch marketingadvies.

Interesse? Leuk!

Via dit formulier kun je jezelf aanmelden voor de training. Ben je nog geen member? Dan kun je hier aangeven dat je interesse hebt in één van onze trainingen. Wij nemen dan spoedig contact met je op over de mogelijkheden.

Andere trainingen

Data & Analytics, Online marketing

1, 2, 3 op naar meer conversie!

4.1

Haal meer resultaat uit je website, campagne, e-mail of social media content.

Meer informatie