Let’s meet de trainer

Rob de Groot is een ervaren strategisch marketeer met een passie voor kennisdelen en innovatie. Als mede-oprichter van BRIGHTN én Artelligence volgt hij de ontwikkelingen in AI op de voet – en weet hij als geen ander hoe je als mkb-ondernemer of marketeer met slimme tools je voordeel doet.

Rob staat bekend om zijn energieke, heldere manier van uitleggen. Hij slaat moeiteloos de brug tussen strategie en praktijk, tussen technologie en commerciële impact. In deze training deelt hij niet alleen zijn kennis over SEO en GEO, maar laat hij je ook zélf ontdekken hoe je AI voor je laat werken. Praktisch, inspirerend en meteen toepasbaar.

Wat ga je leren?

  • Hoe AI-zoekmachines content selecteren
  • Wat GEO (Generative Engine Optimization) is en hoe jij het inzet
  • Welke contentstrategieën werken in het AI-tijdperk
  • Hoe je content schrijft die AI wél opneemt in antwoorden
  • Direct GEO toepassen op jouw merk of bedrijf; tijdens de training

Maximaal 12 deelnemers en vol = vol!

Informatie over de training

Locatie

De training vindt plaats op het HQ van BRIGHTN. Je volgt deze sessie in een kleine groep van maximaal 12 deelnemers – allemaal professionals die, net als jij, werk willen maken van hun zichtbaarheid in het AI-tijdperk. Zo is er volop ruimte voor interactie, vragen en feedback.

Tijdsinvestering

We starten om 09.00 uur en ronden uiterlijk om 12.00 uur af. In drie uur tijd combineren we theorie en praktijk. Je krijgt niet alleen inzicht in hoe AI-zoekmachines werken, maar past deze kennis direct toe op je eigen case. Geen lange verhalen, maar praktische toepasbaarheid.

Afronding

Wil je na de training verder verdiepen of samen aan de slag met GEO voor jouw organisatie? Dan denken we graag met je mee.

Opvolging

Er is (nog) geen vervolgtraining. Via de 1:1’s kun je wel extra ondersteuning krijgen. Laat ons weten als je dit graag wilt!

Interesse? Leuk!

Via dit formulier kun je jezelf aanmelden voor de training. Ben je nog geen member? Dan kun je hier aangeven dat je interesse hebt in één van onze trainingen. Wij nemen dan spoedig contact met je op over de mogelijkheden.

Andere trainingen

AI

AI kwartaal update

4.2

Ieder kwartaal praten Rob of Roel je in 1,5 uur online bij over alle ontwikkelingen op het gebied van AI. In deze AI update voor marketingprofessionals houden ze je op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie. Ontdek de nieuwste tools, innovaties en praktische tips voor jouw marketing en communicatie. Rob en Roel hebben alles samengevat zodat jij direct aan de slag kunt. Zo ben en blijf jij op de hoogte van alle kansen en mogelijkheden!

Meer informatie
AI

AI Quickscan Ontdek de kansen voor Marketing & Communicatie

In deze strategische en praktische sessie brengen we samen de mogelijkheden van AI binnen jouw marketing- en communicatieprocessen in kaart. We analyseren workflows, identificeren quick-wins en stellen een concreet actieplan op. Zo ontdek je niet alleen wat er technisch mogelijk is, maar vooral hoe je AI slim en haalbaar inzet voor meer impact, efficiëntie en effectiviteit. Met oog voor ROI, praktische toepasbaarheid en de uitdagingen van vandaag.

Meer informatie
Content creatie

Doelgroepgericht schrijven: overtuigen met de juiste inhoud en taal

4.8

Wil jij dat jouw teksten niet alleen gelezen, maar ook begrepen én onthouden worden? In deze training leer je hoe je doelgroepgericht schrijft en hoe je met de juiste inhoud en taal overtuigt. We duiken in de psychologie achter effectieve communicatie en passen dit direct toe op jouw eigen teksten. Je ontdekt de drie pijlers van doelgroepgericht schrijven – duidelijkheid, onderscheidend vermogen en vertrouwen – en leert hoe AI je hierbij kan ondersteunen. Praktisch, inspirerend en direct toepasbaar!

Meer informatie
Strategie

Serious gaming op raakmomenten

4.6

Aan de hand van het Wat is jouw Raaker?-spel gaan we aan de slag met Raakmomenten van (max) vier organisaties. Tijd voor some Serious Gaming! In teams en onder tijdsdruk beantwoord je vragen en voer je opdrachten uit. Alle vragen en antwoorden gaan over klantbeleving en hoe je deze positief kunt beïnvloeden. We gaan hierover met elkaar in gesprek, waardoor je je nog meer bewust wordt van wat een positieve klantbeleving en klantwaardering kan betekenen voor jouw organisatie.

Meer informatie
Social media

Social media plan in één dag

4.9

In onze COLLABS krijgt een ‘gewone’ werkdag een BRIGHTN jasje. Tijdens deze editie gaan we in één dag jouw social media strategie maken. We trappen af met wat theorie en daarna ga je zelf aan de slag. Samen met andere marketeers, dus sparren is ‘verplicht’. Zo leren we van en met elkaar! En het eindresultaat is een gedegen social media strategie voor jouw bedrijf.

Meer informatie
AI

Slimmer werken met AI en ChatGPT

4.6

Wil jij minder tijd kwijt zijn aan routinematige taken en méér tijd kunnen besteden aan creativiteit en plannenmakerij? Dan is onze training ‘Slimmer werken met ChatGPT en AI’ precies wat je nodig hebt!

Meer informatie
AI

Veilig werken met AI: wat elke marketeer moet weten!

4.7

In deze interactieve sessie ontdek je welke juridische risico’s er kleven aan AI en hoe je verantwoord met deze technologie omgaat. Geen droge kost, maar praktische inzichten die je direct kunt toepassen. Na deze training weet je waar je op moet letten én hoe je AI veilig inzet in je werk.

Meer informatie