Doel van deze workshop

  • Na deze 3 workshops heb je een volledig uitgewerkte marketingstrategie: van (merk)positionering tot propositie(s), swot analyse, sweet spot, strategische opties, doelen, persona’s, customer journey, middelenmix én actieplan. 
  • Na deze trainingen kun je in de toekomst voor iedere organisatie op basis van een bewezen methode stap voor stap een marketingstrategie uitwerken.

Rob de Groot (Raaker) gaat jou in drie workshops een marketingstrategie uit laten werken voor de organisatie waar jij werkt. Na iedere workshop heb je een paar weken de tijd om het geleerde in de praktijk te brengen en opdrachten uit te werken. Leren door het daadwerkelijk te doen!

Tijdens deze leerlijn gaan we werken met buddies, zodat we elkaar kunnen helpen. We starten bij een minimum van 8 deelnemers, dus 4 koppels.

De totale doorlooptijd van deze leerlijn zal 3 tot 4 maanden zijn, inclusief persoonlijke evaluatie en een evt. terugkomdag. 

3 dagdelen

}

40 uur

Fysieke workshops + huiswerk

3 BRIGHTN CREDITS

Deze workshops zijn alleen voor members. Deelnemen? Bekijk hier hoe je member wordt.

Rob de Groot

Start vanaf september

BRIGHTN HQ (Uden)

Inhoud van deze workshop

Huiswerkopdracht: organisatie doelen achterhalen

Voordat we kunnen beginnen krijgt iedere deelnemer eerst huiswerk. Je mag samen met je leidinggevende op zoek naar de belangrijkste doelen van jullie organisatie. Pas als je deze scherp in beeld hebt, kun je aan de slag met jullie marketingstrategie.

Ook is het noodzakelijk dat je vooraf de opgenomen training over het Business Model Canvas bekijkt.

Workshop 1: op zoek naar het waarom

Waarschijnlijk heb je wel al eens gehoord van de Golden Circle van Simon Sinek. De WHY, HOW en WHAT. Dat is precies de volgorde van deze SKILLS leerlijn.

Tijdens deze workshop gaan we het volgende bespreken:

  • Wat is het doel, de visie en de missie
  • Merkwaarden en archetypen
  • Business Model Canvas
  • SWOT-analyse
  • Sweet-Spot
Huiswerkopdracht: het waarom achterhalen van je organisatie

Je hebt tussen de workshops 6 weken de tijd om het volgende te doen binnen je organisatie:

  • SWOT-analyse maken
  • Merkwaarden en archetypen bepalen door het brandingspel te spelen
  • Business Model Canvas invullen
  • Sweet Spot model invullen
Workshop 2: op zoek naar de 'what'

Tijdens deze workshop zullen we dieper ingaan op vragen rondom ‘Wat en wie willen we bereiken?’. Welke strategische opties kunnen we onderscheiden? Wat zijn de belangrijkste (sub)doelen? En wie is onze kerndoelgroep?

Huiswerkopdracht: de 'what' achterhalen van je organisatie

Je hebt tussen de workshops 6 weken de tijd om het volgende te doen binnen je organisatie:

  • Inzicht in doelen en subdoelen voor marketing, vanuit de organisatie doelstellingen
  • Formuleren van strategische opties en richtingen om vervolgens een keuze te kunnen maken
  • Uitwerken van de belangrijkste doelgroepen (o.b.v. persona model)
Huiswerkopdracht: bekijken van de customer journey en OKR class

Ter voorbereiding op de volgende workshop bekijk je alvast de CLASSES die opgenomen zijn over de customer journey en OKR.

Workshop 3: op zoek naar de 'HOW'

In de laatste workshop ga je een antwoord formuleren op de ‘hoe’ vraag. Hoe gaan we de gestelde doelen bereiken? Wat is daar allemaal voor nodig? Op basis van een aantal theorieen en modellen werk je toe naar de afronding van je strategie.

  • Visualiseren van de customer Journey
  • Invulling van de middelenmix, per persona/campagne
  • Eerste opzet van een actieplan per kwartaal, hiervoor gebruiken we een aantal templates in onze werkruimte in Monday.
Evaluatiesessie

12 weken na de laatste workshop organiseren we een terugkomdag om te evalueren, van elkaar te leren en bij te sturen waar nodig.

Aanmelden voor memberS