Ontdek de kracht van data voor je marketingstrategie

Waar gaat deze training over?

Koen en Rob nemen je mee in de wereld van (big) data. Wat is het? Hoe werkt het? En meest belangrijk: hoe kom ik van data tot inzicht en actie?

Hiervoor hebben Koen en Rob een eigen datamodel ontwikkeld welke data inzichtelijk, begrijpelijk en werkbaar maakt. Een grote bak aan data heeft vrijwel geen waarde tot je deze gaat verrijken en de juiste verbindingen en combinaties gaat leggen. Door de juiste segmentaties te maken en data aan elkaar te relateren ontstaan inzichten die de meeste bedrijven nooit eerder hebben gezien. Afdelingen zoals marketing, verkoop en inkoop zijn dagelijks met en voor klanten bezig. Het datamodel is volledig gebouwd rondom het gedrag van klanten (of leveranciers) en de bijbehorende resultaten. Dit model wordt onder andere al ingezet bij ’t Zusje, VAEX en Van Donzel. 
 
Koen zal tevens verschillende praktijkvoorbeelden delen over hoe hij zijn visie op data vertaald naar kansen en inzichten. Van eenvoudige analyses om slapende klanten te identificeren of een voorspellende waarde toe te passen op een klantgroep tot vergaande analyses waarbij externe databronnen zoals het weer bijdragen aan een efficiëntere bezetting van personeel in een dierentuin. Een leerzame training waar je ongetwijfeld ideeën zult opdoen en mogelijkheden hoort waarvan je niet wist dat het bestond.

Meer informatie

Resultaat na deze training
Je hebt meer inzicht in de data van jouw organisatie en je weet hoe je de verbinding tussen verschillende data kunt leggen.
Voorkennis
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.
Tijdsinvestering
De tijd die je voor deze CLASS nodig hebt is ongeveer 2,5 uur.
Locatie en deelname
Deze class is hybride. Je kunt dus fysiek aanwezig zijn bij BRIGHTN op kantoor of online deelnemen. Geef je voorkeur aan bij de aanmelding. We kunnen geen garanties geven. Wanneer er teveel fysieke aanmeldingen zijn, is het op basis van volgorde inschrijving.
Afronding
Er zal geen certificaat worden uitgereikt na afloop.
Vervolg
Wil je nog meer leren over data? Geef het bij ons aan.

Deelnemen?

Members van BRIGHTN
Heb je een membership bij BRIGHTN? Dan kun je deze CLASS bijwonen. Hiervoor hoef je geen credits in te leveren.
Professionals zonder membership
Marketeers of communicatie professionals die nog geen membership hebben kunnen eenmalig een wildcard aanvragen voor gratis deelname. Scroll naar beneden voor het aanvraagformulier.
Over de trainer
Koen van Antwerpen
Koen is als data scientist met zijn bedrijf Antdata dagelijks bezig om complexe data-vraagstukken op te lossen. Hij heeft de strategische kennis en praktische ervaring om vraagstukken te vertalen naar relevante inzichten, daarvoor zet hij geavanceerde technologieën op het gebied van business intelligence en data analytics in om vorm te geven aan de toekomst van organisaties zoals de Nederlandse Loterij, Schiphol en Rabobank.

Rob de Groot 

Rob is de eigenaar van Raaker. Raaker is een strategisch marketingadvies bureau gespecialiseerd in mond-tot-mondmarkerting.

"Elke dag een klein beetje beter"

Andere trainingen